Mitől lesz ütős egy céges csapatépítő?

Ha egyik reggel bejönne a főnököd és azt mondaná, hogy ma nem kell dolgoznod – na, nem azért, mert kirúgtak, hanem mert ma valami meglepetés program lesz-, akkor minek örülnél a legjobban?
Mármint megvalósítható keretek között.

Mint vezetők, sokat gondolkodtunk a kérdésen, igyekeztünk előhívni korábbi ismereteinket. Az idei országos HR konferencián elhangzottak szerint a legjobb céges rendezvények ismérvei az alábbiak:

csapatepito-jobsgarden.jpg

  • meglepetés legyen (azaz ne küldjél ki céges kérdőívet, hogy ki mit szeretne, mert akkor már elvárásaik lesznek a programmal kapcsolatban)
  • legyen kreatív és lépjen ki a szokványos keretekből (ne a megszokott időben, módon és helyszínen tartsd)
  • érjen el olyan hatást, hogy a munkatársak maguktól építsék a céges brandet, mert ez a leghitelesebb (értsd: legyen olyan menő a dolog, hogy megjelenjen a közösségi portálokon)  

Elhangzott egy konkrét példa is, miszerint az egyik multinacionális cég minden alkalmazottjának az asztalán egyik reggel ott volt egy AC/DC jegy a hétvégi bécsi koncertre, aminek érthetően nagyon jó visszhangja volt.

Hát, fel volt adva a lecke: meglepetés, kreatív, menő…

Most épp nincs AC/DC koncert, mi legyen helyette? A gondolataink beindultak, de egymás után ki kellett húzni azokat a programokat, amik nem kompatibilisek mindenkivel (a 8 hónapos kismamával, az allergiásokkal, a vegetáriánusokkal, a lisztérzékenyekkel, a kispapával, akinek minden pillanatban megszülethet a gyereke, a részmunkaidősökkel, a notórius későkkel ésatöbbi, ésatöbbi ésatöbbi…).  

Nem elég, hogy a programlistánk egyre fogyott, de akkor szembesültünk vele, hogy titokban szervezni egy egész napos eseményt nem is olyan könnyű. Elég, ha a partner a központi számon hív vissza a mobil helyett, ha a pénzügyre érkezik egy utalandó előleg számla vagy csak az open office-ban beszélünk meg egy az eseményhez kapcsolódó dolgot telefonon, és máris lőttek a meglepetésnek.

Innentől Titkosügynök üzemmódra váltottunk. Minden részletet pontosan kidolgoztunk, a külsős ügyfélnél dolgozókat különböző indokokkal bekérettük az irodába, megszerveztük a közös reggelit, buszt rendeltünk (ami egyébként az első sarkon lerobbant, de ez már egy másik történet…) és hajnalok hajnalán felkeltünk, hogy mi legyünk az elsők, akik az üdvözlő szöveget kiragasztják az iroda ajtajára. A programot még a buszon sem árultuk el, csak akkor derült ki, amikor bekanyarodtunk a helyszínre. A napot egy késői ebéddel zártuk.

A visszajelzésekből úgy tűnt, hogy a meglepetés faktor valóban hatott. Kellemes napot töltöttünk együtt és merjük remélni, hogy nem csak nekünk tetszett…

Érdekel, hogyan sikerült? Íme, a képek:

Jobsgarden-ITjobs csapatépítő 1

Jobsgarden-ITjobs csapatépítő 2