A szakmai indíttatás és az egyéni lelkesedés találkozása

Szakmai indíttatásom és egyéni lelkesedésem találkozott, amikor SSC divízióvezetőként a Hungarian Outsourcing Assotiation (HOA) Robotic Process Automation csapat tagjaként, automatizálás témában konferencia szervezésében vettem részt.

Gyerekkorom óta nagyon érdekelnek a sci-fik és az automatizálás és habár nem ezt tanultam, a mostani gazdasági környezet lehetőséget biztosít arra, hogy a témával mélyebben is foglalkozzak, még akkor is, ha valahol egy kicsit ijesztő is ez az irány. Magánemberként és szakmailag is érdekel ez a témakör, az automatizáció nagyon erősen kapcsolódik a mindennapi munkámhoz, így az SSC szektorhoz is. HR-es szakemberként elengedhetetlen, hogy tartsuk a lépést a technológiai fejlődéssel és tisztában legyünk ennek a piacot befolyásoló hatásaival.

hoa1.jpeg

Mindezeket összevéve kerültem be a HOA RPA (Robotic Process Automation) és automatizációs munkacsoportjába, ahol a szállodai és rendezvényes múltam miatt én álltam annak az alcsoportnak az élére, melynek feladata egy nemzetközi RPA konferencia megszervezése volt. A csapattal sok meeting és brainstorming eredményeként megszületett a HOA iPA Conference 2018, mely sikeresen lezajlott a Corinthia Hotel Budapestben, 2018. november 7-én.

hoa.jpeg

Nagyon sok izgalmas előadást hallottunk külföldi és magyar szakemberektől arról, hogyan is automatizáljunk, illetve hol tart most ez a folyamat. Azt gondolom, a két legfontosabb üzenet, amit magammal viszek a konferenciáról, az az, hogy az első lépésnek mindenképp annak kell lennie, hogy a folyamatainkat ellenőrizzük, egyszerűsítjük, standardizáljuk. Ha ezzel megvagyunk, csak ezt követően tudunk elkezdeni bármilyen nemű automatizálást, és az automatizálás nem elvenni fogja az emberek munkáját, csupán átalakítani úgy, hogy az elvégzendő feladatok a magasabb hozzáadott értékű, kreatívabb, kevésbé repetetitív feladatok felé tolódnak el.

Székely Lilla
SSC dívízióvezető, Jobsgarden