Te mit adnál?
Az utóbbi években egyre nagyobb divat lett a céges karácsonyi party
A céges ajándékozás kultúrája az elmúlt években számtalanszor átalakult. Más módon ünnepelnek a nagy multiknál, a kkv-nál és az állami cégeknél. Van, aki négycsillagos szállodába viszi a munkatársait egy hétvégére, van, aki a belső irodában tart a dolgozókkal céges bulit, és van, ahol közös karácsonyi vacsora foglalja keretbe a céges ajándékozást. Akármelyikről is legyen szó, egy biztos, mindegyik az élményt helyezi fókuszba. Hisz a közösen eltöltött idő és az év közben felgyülemlett gőz kieresztése összehozza a munkatársakat. Így látja ezt Gárdus Zsuzsa, ügyvezető-igazgatónk is a Jobsgardennél.
Az évekig divatos tárgyi ajándékozás helyett, egyre inkább a közösen eltöltött időn, kikapcsolódáson, szórakozáson van a hangsúly, ilyenkor azokat a munkatársakat is jobban megismerhetjük, akikkel egyébként a hétköznapok során nem dolgozunk együtt.
Karrier coachként tapasztalom, hogy egy ilyen oldottabb légkör, közös program mennyit tud lendíteni a munkavállalói elkötelezettségen. S ezalatt nem csak a szó szoros értelmébe tartozó bulit értem. Találkoztam olyan szervezettel, ahol a karácsonyi méreg drága céges buli helyett a dolgozók játszóteret építettek egy vidéki faluban. Ha erre gondolunk, nem feltétlenül a „have fun” jut eszünkbe, nem igaz? Mégis a vezető beszámolója szerint annyi köszönő e-mailt még nem kapott a munkatársaitól soha azelőtt.
A #jóladnijól jelentősége
A karácsony a szeretet ünnepe, így ennek szellemében a vállalatok egyre nagyobb számban a céges ajándékok helyett jótékonykodásra ajánlják fel az erre szánt összeget vagy közösen elmennek önkénteskedni alapítványhoz, esetleg ajándékgyűjtési programhoz csatlakoznak.
A CSR jelentősége az elmúlt években egyre nagyobb teret nyer az üzleti életben is, a vállalati image-ben központi szerepet foglal el. Pozitív képet fest az adott munkáltatóról, ha arra ösztönzi a munkavállalóit, hogy legyenek részesei, vegyenek részt önkéntességi programokban. Ezek a megmozdulások nagyban erősíthetik a dolgozói elkötelezettséget, azáltal hogy ilyenkor teret kapnak az alulról jövő kezdeményezések is: a munkatársak ugyanúgy ötletelhetnek, szervezhetnek közös adománygyűjtéseket, önkéntes megmozdulásokat.
Számomra fontos értéket képvisel az adományozás, mert az egyik legfontosabb emberi mivoltunkhoz – a segítségnyújtás, szeretet képességéhez – kapcsolódik. Mi idén két programhoz is csatlakoztunk, a Kuckó Önkéntes Programhoz, valamint az Angyal Projekthez. Idén egy gyömrői gyermekotthon díszítése mellett két otthonba küldtünk összekészített ajándékcsomagokat az ott élő elárvult vagy szülei nélkül élő gyerekeknek.
Karácsony egyszer van egy évben, de elég, ha egyszer segítünk? Mi úgy döntöttünk folytatjuk.